Njemački Spiegel ili Američki New York Times;
Za većinu najkvalitetnijih medija na internetu sa stručnim analizama je potrebna pretplata. Finansijska pretplata, da bi se čitale relevantne stručne analize novinara, kolumnista, eksperata.
U regiji našeg jezičnog područja u bivšoj zajedničkoj državi:
- Svi online mediji i novinarski članci besplatno dostupni.
- Dozvoljeni su, nažalost, komentari anonimnih čitatelja koji mogu davati, pisati, proizvoljno mišljenje koje najčešće nije relevantno. Ali, nažalost i takvi komentari, koji se mogu i napisati besplatno i pročitati besplatno, kreiraju također “javno mnijenje”.
Novinari i kolumnisti, zarađujući novac pisanjem svojih članaka, su primorani svaki dan “nešto pisati” i objaviti i tako se nažalost kreira javno mnijenje u regiji koje pod pritiskom neprestanog pisanja medijskih članaka, sa nažalost niskom platom novinara, dovode do hiperprodukukcije nerelavantnih političkih tekstova, besplatno dostupnih za čitanje i nažalost, svi tekstovi su naravno besplatno dostupni za komentare bilo koga na internetu, ko želi napisati svoje proizvoljno mišljenje na tekst.
by Zeka Rodžer
Najkvalitetniji mediji dostupni online, internacionalno, ne samo da se trebaju platiti kako bi se u potpunosti pratili i čitali, već ne dozvoljavaju niti opciju anonimnih komentara na stručne tekstove političkih analitičara, novinara i kolumnista.
Da bi se popravila društveno – politička situacija u regiji, u kojoj je ovaj jezik (pismo) razumljiv, prvo treba krenuti od podizanja online medija na kvalitetniji nivo.
Kvalitetniji nivo po pitanju stručnih analiza članaka novinara i kolumnista bi došao uporedo sa nedozvoljavanjem besplatnog čitanja objavljenih tekstova, ujedno i nedozvoljavanjem besplatnog ostavljanja komentara na stručne medijske analize.
Najkvalitetniji mediji na svijetu, koji su dostupni online, naplaćuju “porez” na čitanje svojih tekstova, stručnih analiza, pokazujući na taj način i da cijene trud novinara i političkih analitičara.
Kod nas u regiji, nažalost, finansijski prihodi medija se svode na naplaćivanje marketinga, reklama, ili čak na donacije od strane političkih istomišljenika i finansiranje iz fondova.
Online mediji bi, ukoliko više ne bi svi tekstovi bili besplatno dostupni, tj. kada bi se najbolje stručne analize naplaćivale za čitanje, na taj način više finansijski profitirali, što bi automatizmom dovelo do podizanja kvaliteta napisanih, objavljenih članaka, tekstova, kolumni na mnogo viši nivo, tako bi se podigao vremenom i životni standard medija i novinara i svakako bi se popravila slika društveno – političkih tokova u regiji.
Besplatna sugestija za medije u regiji gdje je ovaj tekst razumljiv, bez potrebe prijevoda;
Online mediji ne bi trebali imati “gratis” pristup.